אפיון נכון של שלט לבית העסק


כאשר אתם עומדים בפני בחירת שלט לעסק אתם ניצבים מול שורה ארוכה של פרמטרים אשר חלקם מצטלבים וחלקם משלימים. ואכן, בימים בהם פתרונות שילוט לעסקים זמינים באין ספור עיצובים וחומרי גלם, בעלי עסקים רבים עלולים למצוא עצמם "טובעים" בים המידע.

שאלות רבות יכולות לעלות על הפרק בשלב זה כגון למשל האם כדאי לבחור בהתקנת שלט ניאון מואר? האם ללכת על אותיות תלת מימד? מהו הגודל הרצוי של השלט ביחס לעסק המדובר? היכן להתקין את השלט לכדי נראות מקסימלית? האם כדאי לשלב בעסק גם מסרים שיווקיים מעבר ללוגו? ועוד ועוד.

מרבית התשובות לשאלות הללו נמצאות בתהליך ראשוני של אפיון ומחקר מקדים. ממש כמו לפני תכנון משרד או עיצוב לוגו, התקנת שלט לעסק חייבת להתכתב עם הצרכים הפונקציונאליים, הרגשיים והדקורטיביים של המקום. השלט צריך למצוא את נקודת האיזון המושלמת שבין כל הפרמטרים הרלבנטיים, וזאת בכדי לאפשר לו למלא אחר מטרותיו בהצלחה ולאורך שנים. בנוסף, יש לזכור כי התקנת שלט לעסק איננה עניין של יום-יום. לאחר הבחירה בשלט והתקנתו בפועל, סביר להניח שהשלט ימשיך להיות מוצב במקום למשך תקופת זמן ארוכה.

מומחים בתחום השילוט יודעים היטב להסביר כי בחירת שלט היא בסופו של דבר נגזרת של תהליך אפיון ראשוני. מהו אותו תהליך אפיון ומהם ההיבטים המרכזיים (והמשניים) שלו? ובכן, על כך ברשימה זו.

דוגמא לשלט אשר עבר אפיון קפדני
דוגמא לשלט אשר עבר אפיון קפדני

אפיון העסק ברמת המאקרו והמיקרו

בחירת שלט לעסק מתחילה כאמור עם אפיון העסק עצמו. בעניין זה, חשוב לבחון את העסק בשני מעגלים. במעגל הראשון לגבי העסק עצמו, ובמעגל השני לגבי הענף שבו הוא פועל. כמו כן, בעל העסק צריך לדעת מהם המסרים השיווקיים שהשלט אמור להעביר לצופים בו, ומהי האמירה העומדת מאחוריו. לדוגמה, עסק אחד ממתג את עצמו כיוקרתי ואיכותי המציע שירותים בסטנדרטים גבוהים ובעלויות לא נמוכות, ועסק שני מחפש דווקא את הנישה האטרקטיבית ופונה לקהלי יעד רלבנטיים בזכות מחירים תחרותיים.

ברמת המאקרו, בעל העסק צריך להכיר את קהל לקוחותיו ואת העסקים השונים הפועלים בתחום שבו הוא עוסק. לא בכדי, קיימים אלמנטים ספציפיים אשר מאפיינים שלטים למשרדי עורכי דין, שלטים למסעדות, שלטים למפעלים, שלטים לפרויקטים בתחום הנדל"ן, שלטים למעצבים ועוד.

אפיון השלט ומטרותיו

תהליך אפיון השלט כולל התייחסות ספציפית ודווקנית למטרות אשר בעל העסק מעוניין להפיק מהשלט. במידה שבעל העסק רוצה שהשלט ימשוך אליו לקוחות מזדמנים (Walking Customers), עליו לבחור בשלט בעל נראות מקסימלית בהתאם לתנאי הסביבה והשטח. למשל, שלטי ניאון באזורים מסחריים, שלטי אותיות תלת ממד על פאות בניינים המשקיפים למרחב הפתוח וכו'. לא אחת, בעל העסק יבחר גם להוסיף לשלט אלמנטים משלימים מעבר לשם והלוגו כגון הטמעת מסרים שיווקיים, סלוגן קליט וכדומה.

חומרי גלם, גודל, צבע, שפה עיצובית

אפיון השלט ממשיך עם בחירה מדויקת של חומרי גלם וסוג השלט. בימינו, קיימת מניפה רחבה של סוגי שלטים מכל המינים ומכל הצבעים. שלטי ניאון, שלטים מוארים, אותיות תלת מימד, שלטי עץ, שלטי זכוכית, שלטי פח, שלטים אלקטרוניים, שלטים ממתכת, שלטי פלסטיק והרשימה עוד ממשיכה.

הבחירה בחומרי הגלם חייבת לעמוד בשני קריטריונים מרכזיים. ראשית, עליה להתאים לחלל ולמקום שבו השלט עומד להיות מותקן. זאת, מבחינת גורמים שונים כגון חשיפה למזג אוויר, חשיפה למגע, יכולת תחזוקה שוטפת וכדומה. שנית, חומרי הגלם צריכים להתכתב עם האפיון של השלט מבחינת העסק. לדוגמה, נגריה באזור תעשייה לא צריכה בהכרח שלט מזכוכית, ומשרד רואי חשבון מכובד לא יתקין שלט ניאון.

אפיון כולל גם התממשקות עם השפה העיצובית בחלל המיועד. כלומר, השלט הוא אלמנט אינטגרלי בעיצוב הכללי של המתחם ועליו להיות חלק ממנו ולא "נטע זר". שלט לעסק ישלים את ייעודו רק אם הוא יאוזן היטב עם האלמנטים הדקורטיביים שמסביבו. נושא השפה העיצובית קשור להיבט נוסף והוא מיקום השלט. שלטים לעסקים יכולים להיות ממוקמים בכניסה לעסק, בתוך מבנה סגור, על פאות בניין, בחלון ראווה וכיוצא בזה. מיקום השלט צריך להיבחר בקפידה, בהתאם לנראות מקסימלית, והדבר כמובן משתנה ממקום למקום (תרתי משמע).

לסיכום,

אפיון נכון של שלט לעסק איננו משימה פשוטה וזהו תהליך מורכב הדורש טביעת עין מקצועית. על כן, מומלץ לפנות לעזרה מצד חברה המתמחה באספקת פתרונות שילוט לעסקים. חברה בעלת ניסיון וידע, אשר מסוגלת לספק מענה למגוון רחב של שלטים מכל הסוגים, תוכל בהחלט למצוא את דרך הזהב בין כל האתגרים העומדים על הפרק.

חשוב שהחברה אשר מייצרת את השלט תוכל לספק ללקוח מוצר ברמה גבוהה שישמור על עוצמתו ונראותו למשך שנים רבות. חברת בראשית תעשיות שלטים עוסקת בתחום מזה שנים ומובילה את הענף עם פתרונות יצירתיים, עדכניים, חדשניים ואפקטיביים. לפני כל התקנת שלט לעסק, הצוות המקצועי והמיומן של בראשית שלטים עורך ביחד עם הלקוח תהליך אפיון ארוך ומדוקדק שמטרתו למקסם את התמורה מהשלט לאורך זמן.

  • בראשית תעשיות שלטים
  • טלפון: 03-5500868
  • פקס: 03-5590606
  • bereshitt@bezeqint.net
  • כתובת: הפלד 26 א.ת חולון
  • אשר: 052-5613311
  • רונן 052-5613300